tirsdag 1. mars 2011

Litteraturmål: status

Det er visst på tide å gjøre opp status for litteraturmålene jeg så freidig skrev ned før jul. Dette har blant andre Eva (Tanz) og Stine Marie gjort før meg.
1. Kjøpe ei ny bokhylle: den (det vil si de - har bestilt to) kommer forhåpentligvis i slutten av denne måneden og er faktisk Billy-hyller.
2. Fortsette å bruke mine rettigheter som leser: jeg har blitt flinkere til å stoppe lesinga av ei bok jeg ikke liker (3). Ellers holder jeg av og til smaken min for meg selv (10), ikke alt kommer ut på bloggen (så det så)!
3. Lese de uleste bøkene i bokhylla mi, blant dem The George MacDonald Treasury: MacDonald har jeg nå lest det meste av; Lilith orket jeg ikke å lese mer enn begynnelsen av. Ellers har jeg faktisk bare lest bøker lånt på biblioteket (utenom e-boka).
4. Være med på NaNoWriMo neste november: dette må selvfølgelig vente, men jeg har noen idéer! (det er vel lov?)
5. Lese ei bok på fransk: ikke gjort.
6. Lese minst ei bok med handling fra hver av de fem verdensdelene: har dekket USA og Europa, ingen overraskelser der. Har begynt med Jasper Jones fra Australia, men vet ikke om jeg fullfører den.
7. Aldri la ventepåblogginnleggbunka mi bli større enn tre bøker: dette kan jeg med hånden på hjertet si at jeg IKKE har greid å gjennomføre. Bunka nå er ganske stor, må nok ta et utvalg.
8. Lese ei bok jeg husker at jeg likte som barn: har lest både Ravnejenta og En liten prinsesse! Sistnevnte vet jeg ikke om jeg leste, men jeg husker en tegnefilm jeg så.
9. Blogge minst 5 dikt jeg har skrevet selv: har to; dette og dette.
10. Bruke minst like mye tid på lesing som film. Eh... teller nettlesing?

2 kommentarer:

Elida sa...

Viss du skal lese fra Australia anbefale eg Tamara McKinley ("Siste dans for Matilda" er ei must-read!) eller Merica Briffa (som eg har snakka varmt om fleire gonger).

Ann Kristin sa...

Nettlesing teller! *host* :)