lørdag 5. mars 2011

Litt rastløs

... i leseveien.
Leser ganske lett og overfladisk og fort for tida. Klarer ikke å slå meg til ro.
Har nå lest
  • Mannen med ljåen av Terry Pratchett. Av en eller annen merkelig grunn ikke etter min smak. Hvem har sagt at alle bøker av en forfatter skal være like gode? Helt fra starten måtte jeg vri hjernen min for å få med meg detaljer, og leste etter hvert litt her og der. Romanen, som handler om
    1) DØDEN som mister jobben sin og blir hjelpegutt på en farm og
    2) små, aggressive handlekorger på jul og mystiske snøkuler som popper opp i hovedstaden,
    er i kjent Pratchett-stil.
    En artig småting: det var et par referanser til Magiske Maurits, og jeg kjente igjen navnet på politimannen fra Ankh-Mopork. Selv om bøkene kan leses hver for seg, hender det altså at de nevner hverandre.
    Har lånt med meg to Skiveverden-bøker til. Kanskje jeg skal vente litt med dem.
  • Pitbull-Terje på sporet av den tapte far av Endre Lund Eriksen. Bok 3 i serien om Jim og Pitbull-Terje. Handler om noe så viktig som det å vite hvor du kommer fra. Ei stund siden jeg leste den første boka, og har ikke lest den andre.
  • diverse ungdomsbøker som jeg ikke har tenkt å si noe mye her, rett og slett fordi jeg ikke vil presse meg selv til å blogge om alt jeg leser. Men det var snakk om Fangesøstre (røft om et jentefengsel der kreativitet og originalitet får straff), Det forsvunne manuskriptet (Frøken Detektiv-aktig spenning i England), Vi er de døde (grøss som jeg ikke fullførte på grunn av lite troverdig språk, jamfør Hulderhaugen og Rubinrød), Svarte-Mathilda (også grøss, veldig grøss!) og Nesten som før (novellesamling om den kjempespennende tida i tenårene).
(Frøken Detektiv-aktig spenning fra England) ELLERS har jeg nå lest bok 1-5 i Buffy the Vampire Slayer season 8. Denne gangen var jeg forberedt på den sprø verdenen jeg skulle inn i, og da gikk alt så meget bedre.

For de som skulle lure: jeg har ikke lest alt dette siden forrige blogginnlegg. Det er vente-på-blogginnleggbunka som har blitt litt mindre.

2 kommentarer:

elis lesebabbel sa...

Ad "Vi er de døde". Den boka måtte jeg også gi opp gitt!

Anonym sa...

Du har fått en I love your blog award! Se bloggen min for regler og spørsmål.