onsdag 16. mars 2011

Jeg elsker bloggen din!

Astrid Terese fra bloggen Betraktninger har gitt meg en “I love your blog” award. Tusen takk! Jeg er glad i din blogg også; den er så variert, jeg vet sjelden hva jeg får:)

Reglene er slik:

- Lenk til den som ga deg awarden

- Besvar spørsmålene

- Gi prisen videre til ti bloggere





Her er mine svar:

1. Hvorfor startet du å blogge?

Det vet jeg faktisk ikke. Det var i 2007, og jeg regner med at jeg rett og slett syntes blogging virket spennende. Hadde først og fremst tenkt å blogge om bøker, og det har jeg beholdt fokuset på.

2. Hvilke blogger følger du?

De aller fleste er bokblogger, selv om jeg liker bedre altmuligblogger med litt bokprat i enn rene "bokanmelder-blogger". Jeg bruker Google Reader, så det er forsåvidt litt uklart hvem som blogger om hva:) Abonnerer på Unshelved, en bibliotektegneserie som tar hverdagen min helt på kornet (og som har friske bokanmeldelser).
Jeg følger også med på bloggen til en inngifta slektning som skriver om innredning OG bloggen til Rebecca, innvandra californier.

3. Favorittmakeupmerke?
Vet faktisk ikke. Tenker ikke på merke! Men har visst brukt litt Clinique.

4. Favorittklesmerke?
Samme som over. Kjøper mest på nettbutikker.

5. Ditt må-ha make-up produkt?
Ingen! Selv om jeg har blitt litt avhengig av eyeliner.

6. Favorittfarge(r)?
Grønt og oransj. Det siste spesielt på lønnetrær om høsten. Men ingen av disse fargene går jeg kledd i.

7. Parfyme?
Se punkt 3 og 4!

8. Favorittfilm?
Phantom of the Opera. Eller Dead Poets' Society, som jeg så på skolen for mange år siden og som gjorde uutslettelig inntrykk. Og Love actually er en perfekt julefilm.
Ellers er det vel ingen hemmelighet at jeg for tida er veldig opptatt av Buffy:)

9. Hvilket land vil du besøke og hvorfor?
Om vinteren: et varmt ett.

10. Still det siste spørsmålet ditt selv: Hva hadde du lyst til å bli da du var liten?
Forfatter, oversetter eller bibliotekar.

Ti blogganbefalinger: I love your blog

Knirk
Anitas blogg
3 vise kvinner
Underhold meg (Flukten fra virkeligheten)
Av en annen verden
Balders bokblogg
Elis lesebabbel
My first, my last, my everything
Ellikens bokhylle
... og så sender jeg en tilbake til Astrid Terese.

4 kommentarer:

Elida sa...

Tusen takk, svar er postet! Ha ein fin dag:-)

ellikken sa...

Åh! :o) Tusen takk, kjenner jeg ble skikkelig glad! - Og enig med deg: Dead Poets Society betyr noe helt spesielt for meg også.

Mari - Escape In A Book sa...

Tusen, tusen takk Synne :) Ha en strålende helg!

Vet du hva jeg kjenner jeg blir litt flau av å innrømme at jeg slettes ikke husker det grann av Dead Poets' Society :O Vi så den i engelsk da jeg gikk på gymnaset. Love Actually er en av mine nyere julefavoritter, herlig film.

Synne sa...

Dead Poets' Society handler om en gjeng gutter på en privatskole som får en ny engelsklærer (Robin Williams). Han går utenom det strenge pensumet og lærer dem å elske poesi og bruke fantasien:)
En av guttene har en militær far som ikke vil at sønnen skal bli skuespiller.