torsdag 26. august 2010

Nå telte han deg også!!!

Jeg har lenge tenkt at jeg må skrive om bøkene jeg har lest, det er sånn det er med den dårlige samvittigheten, men nå har jeg fått en sjanse til å gjøre noe som forhåpentlig vis ikke krever det store hjernearbeidet! Jeg har blitt tagga av Mari og skal svare på noen spørsmål.

•Hvilken bok leser du akkurat nå? Jeg har begynt på Farlig formue av Ken Follett, men leser andre ting i mellomtida. Nettopp ferdig med Juli av Tania Kjeldset (koselig sommerbok uten de store overraskelsene, men som tar opp et alvorlig tema - alkoholisme).
•Hvor liker du best å lese? I sofaen, med beina mot bordkanten. Trenger å bøye beina for å slappe av!
•Hvilken bok skulle du ønske kunne blitt filmatisert? Jeg har hatt dårlige erfaringer med bøker som har blitt filma (som denne), så jeg er forsiktig med å ønske meg noen. Den neste Narnia-filmen, kanskje? Likte de to første.
•Hva er favorittboken din? Dødslekene av Suzanne Collins er iallfall den som har gjort mest inntrykk og som jeg anbefaler hele tida!
•Er det noen bøker du ser frem til å lese de neste månedene? Hvilke? Tredje bok i Dødslekene-serien, selvfølgelig! Den norske tittelen er Fugl Føniks.
•Hva synes du er den fineste forsiden på en bok? Vanskelig, ofte syns jeg forsida ødelegger for innsida, men er enig med Mari i at Slaget på Vigrid er nydelig. Innsida også.

Og så skal en tagge tre bloggere. Jeg velger Silje (som akkurat nå er opptatt av innredning, men også leser bøker. Ikke sant?), de tre vise kvinnene i Lom og til slutt dyrekjære Frostsol.

2 kommentarer:

Tre vise kvinner sa...

WOW -så artig at du har funne fram til dei tre vise i Lom, og attpåtil tagga oss! Takk, takk! Lærerikt for oss å kome innom andre bokbloggar og sjå kva dei les for tida. Kjem nok innom her att og held auga med kva du fordjupar deg i -lykke til med vidare blogging!

Synne sa...

Takk for det! Dere har en kjempeartig blogg og gjør meg ekstra stolt av å være bibliotekar;)