torsdag 12. april 2012

Folkebiblioteket

Flickr.com (vgm8383)
Jeg er til
for den friske og for sjuklingen
det nyfødte spedbarnet og den skjelvende gamlingen
og alle midt i mellom
for uteliggeren og hotellkongen
for nerden og streitingen og bitchen
for den ensomme og den vennerike
for den lykkelige og den triste
for den tekniske og den musikalske
for lesehesten og professoren og filmelskeren
Jeg er til
for deg som fremdeles tørster
etter kunnskap og gode opplevelser
og lengter etter et åpent rom
Min brønn går ikke tom
Min dør er åpen
for deg!

Synne -12

4 kommentarer:

Mari sa...

Herlig dikt, Synne. Skrev du dette da du var 12 år? Dette har du talent for :)

Synne sa...

Jeg ser at det kan misforstås:) Jeg skrev det i 2012, så det er ferskt!

Mari sa...

Ha ha ha, nå rødmer jeg her jeg sitter. Det burde jeg jo forstått. Jeg ble sittende å fundere på min intelligens som tolvåring, for dette var virkelig langt over noe jeg kunne vært i nærheten av å skrive på den tiden. Ikke så rart kanskje. Det var virkelig et flott dikt :)

Synne sa...

Takk! Og jeg bare rødmer over din tro på mine dikteferdigheter som tolvåring;) Jeg skrev da også, men språket har nok endra seg litt!