torsdag 22. september 2011

Litteraturmål 2011 - status 3.0

Spurte en sjuendeklasse hva de tenker på når de hører "god bok"!
Forrige statusoppdatering (nei, jeg snakker ikke om Facebook!) var i mai, så nå er det på tide.

1. Kjøpe ei ny bokhylle: den står der fremdeles!

2. Fortsette å bruke mine rettigheter som leser. Går fint, tror jeg!

3. Lese de uleste bøkene i bokhylla mi, blant dem "The George MacDonald Treasury". Hm. Har vel fått enda flere, så det er ikke helt som det skal. Noe må en ha å glede seg til!

4. Være med på NaNoWriMo neste november. Akkurat nå tviler jeg sterkt på sjansene mine til å gjennomføre dette prosjektet. Jeg har full jobb og masse å gjøre på fritida. Og når skal jeg få tid til å lese? Og blogge? (Kommer nok til å prøve å begynne likevel.)

5. Lese ei bok på fransk. Ei veldig lettlest bok står fremdeles utlånt på meg, fornya mange ganger og såvidt påbegynt. Cosette fra Les Miserables handler den om!

6. Lese minst ei bok med handling fra hver av de fem verdensdelene. Siden sist har jeg lest Kaffe, karamell og vaniljesaus, som handler om en afrikaner som kommer til Norge. Mener det var noe om bakgrunnen hans derfra. Ellers har jeg Europa, USA og Oseania. Forresten har jeg tenkt å lese noe om Sydpolen i høst, er vel obligatorisk:)

7. Aldri la ventepåblogginnleggbunka mi bli større enn tre bøker. NEI! Men jeg har begynt å være snillere med meg selv når det gjelder bloggekrav. Leverer oftere fra meg bøker uten å skrive om dem (men nevner dem i lista over Lest i 2011).

8. Lese ei bok jeg husker at jeg likte som barn. Det hadde jeg gjort allerede i mai.

9. Blogge minst 5 dikt jeg har skrevet selv. Fremdeles 3 til nå.

10. Bruke minst like mye tid på lesing som film. Tror faktisk jeg har klart det. Men stoppeklokke bruker jeg ikke.

Ingen kommentarer: