tirsdag 21. juni 2011

Mat som er litt... Harry

Nå blir snart siste delen av Harry Potter-eventyret vist på film. På biblioteket markerer vi det med en Harry Potter-kveld. Tror og håper den blir bra!

På nettstedet mugglenet.com fant jeg ei oppskrift på en "melon brain", altså melonhjerne. Jeg tenkte jeg skulle prøve å imponere ungene med én.



Nå har det seg sånn at jeg ikke gikk til originaloppskrifta først - på familyfun - og der har de filmet produksjonen av denne hjernen. Dermed lignet min litt lite på en hjerne og mer som en - ja, en strippa vannmelon - da jeg var ferdig. Men det var en prøve!



Det var hardt arbeid å skrelle det ytterste grønne laget av melonen med den umagiske potetskrelleren jeg hadde. (Men uten det grønne var det lettere å skjære gjennom "hjernen" før spising!)



Så skulle hjernevinningene formes, og det var her jeg slet litt. Så til neste gang - i morra, altså - får jeg følge filmen!

Så usmakelig hjernen (nydøpt: Ronnys magiske melonhjerne) enn ser ut, så vil den være sunnere enn Harry Potters malacrux-muffins (skal pyntes i dag) og Hermines mesterlige trylledrikk.


Ingen kommentarer: