torsdag 15. desember 2011

15. desember: Peter Pan

Denne utg: Stenersens forl., 2007
Omslag: Fredrik Skavlan


Det femtende sitatet kommer fra den eventyrlige klassikeren Peter Pan av J.M. Barrie:

"Jeg er ungdom, jeg er glede," svarte Peter. "Jeg er en liten fugl som har hakket seg ut av egget."

Peter var gutten som aldri ville bli voksen. Han har gitt opphav til uttrykket "Peter Pan-syndromet" (jamfør denne interessante artikkelen), som nok har blitt ganske vanlig. Jeg gir meg selv lov til å kjenne på det i jula. Skal hjem til mamma og bli dullet med:) Litt iallfall!

Visste du forresten at det fins ei spenningsbok som fortsetter fortellinga om Peter Pan og Wendy? Den heter Peter Pan i rødt, ble skrevet av av Geraldine McCaughrean og kom i 2006. Her er selveste Aldriland i fare. Anbefales!

Ingen kommentarer: