onsdag 7. april 2010

Og så var det å finne en spennende tittel

Spent nå? Vel, jeg ble ferdig med World without end i ferien. Ikke ofte at jeg sitter oppe til klokka 1 om natta med ei bok nå om dagan. Og det var en tilfredsstillende opplevelse helt ut. Anbefales! Du trenger ikke en gang være interessert i middelalderen. Bare vent, du blir det. Visstnok fortsettelse av denne, men har jeg tid til å lese den?

Problemet med lesestoff på returtoget løste jeg ved å kjøpe ei bok fra Lions bruktbokhylle på Alleen Senter. Veldig praktisk. Det ble enda ei engelsk bok, Mary Higgins Clarks I'll be seing you. Den er fra 1993, og det kan en merke når hovedpersonen strever med å finne informasjon. WWW var akkurat på trappene! Det var den gang, det.

Uansett. Boka handler om eksjuristen og radiojournalisten Meghan som har mistet faren sin i ei trafikkulykke. Eller har hun det? En dag får hun se dobbeltgjengeren sin på et sykehus. Kvinnen er død, og det kan se ut til at Meghan var det egentlige målet. Og faren har noe med det å gjøre. En skikkelig thriller! Men jeg ble skuffa over mysteriet med dobbeltgjengeren. Det handler faktisk om assistert befruktning, Mary, og her har du forsømt deg.

Ingen kommentarer: