søndag 8. desember 2013

Adventsutfordring, del 8

Jeg fikk ikke gjennomført noen adventsutfordring i dag.

MEN jeg fikk lest.
Eller, lest noe og så bladd litt og blafret litt med sidene og lest mer.
Altså ikke fra a til å. Men slukt passasjer og gledet meg over beskrivelser og levd meg litt inn i personene.

(Tenkte bittelitt på at det er irriterende at jeg ikke vil kunne skrive to av bøkene opp på lista mi, der skriver jeg bare opp de jeg leser fra a til å, så samvittighetsfull er denne Lesehesten, men nå nevner jeg dem her.) Kjenner at det var godt å få lese det jeg leste.
Tenke på det. Gruble litt, til og med. På hvor rare vi mennesker er. Hvordan vi alle trenger varme og nærhet og av og til handler som om vi ikke gjorde det. Eller kanskje som om vi ikke kan få nok?

Kvinner før jul av Marianne Fastvold og Agnes i senga av Heidi Linde og Hjem til meg av Trude Marstein.

Og så tenkte jeg at det var nok utfordring. Det var greit for denne dagen.

Gyldendal, 2012

Gyldendal, 2011
Gyldendal, 2012

Ingen kommentarer: