tirsdag 10. desember 2013

Adventsutfordring, del 10

I dag var utfordringa mi å lage julepynt.

Jeg hadde kjøpt en grunnpakke med sølvstrimler i bokhandelen for å lage stjerner som jeg kanskje skal henge opp på det lille juletreet mitt.
Da jeg åpnet pakken fikk jeg se en oppskrift som jeg vagt kjente igjen fra førjulshobbykvelder med mamma og lillesøster for mange år siden. Koselig. Jeg satte i gang med sånn tålig friskt mot. Syntes nok at oppskriften var litt uklar, men...

Grrrrrr. Så langt kom jeg. Så ble det bare krøll.


HVORFOR hadde de ikke skrevet numre på tegninga til disse strimlene, når oppskriften henviser til slike numre (strimmel 1 og 2, a og b osv.)? Det var fryktelig vanskelig å finne ut av. Og vanligvis er jeg godvenner med bruksanvisninger.

Jeg stirret og stirret på de små tegningene. Plutselig så jeg noen prikker helt ytterst på strimlene på tegninga. Hva kunne det være? Jeg bøyde meg nærmere.






Kan dere se numrene? Tenkte ikke det, nei. Men de ER der, utrolig nok. Jeg har lagt spissen av en tannpirker inntil for å vise størrelsesforholdene.

Forstørrelsesglass burde helt klart fulgt med i pakken, men det kan jeg iallfall ikke finne.

Utsetter resten av pyntinga, jeg. 

Ingen kommentarer: