mandag 2. desember 2013

Adventskalender, utfordring 2

God 2. desember! Utfordring nummer 2 ble slik:



Kjør et sted du aldri har vært før!

I Ål fins det mange småveier. Heieveier, gardsveier, stølsveier, fjellveier, myrveier (er det et ord?). Jeg har naturlig nok ikke vært i alle. Men jeg kjørte en del i den tida jeg øvelseskjørte og har også vært passasjer på fjellturer med venner, så jeg måtte studere kartet nøye.

Jeg valgte å kjøre til Torpoåsen, som ligger mellom Ål og Gol/ Hemsedal. Jeg hadde egentlig tenkt meg ganske langt inn på åsen, men tida før seinvakta strakk ikke til. Men jeg fikk dokumentert det hele, jamfør bomlapp over og dette bildet:



(Ingen av delene er bevis på at jeg har vært på et nytt sted, der må dere bare tro denne ærlige sørlandslesehesten på hennes ord.)

Hva fikk jeg så av denne utfordringa?
  • ei litt mer slunken lommebok (bompenger og drivstoff)
  • bittelitt svart samvittighet fordi jeg har forsøpla miljøet uten noen spesielt god grunn
  • nyttig kjøretrening i krappe svinger og (delvis) på glatta
  • uteaktivitet i den lyse tida på døgnet (hater forresten å kjøre i mørket) 
  • underholdende radiolytting (skjer for min del stort sett i bil)
Hva bruker du bilen til?
Og hvor ofte er du på steder du aldri før har kjørt til?



Ingen kommentarer: