torsdag 19. desember 2013

Adventsutfordring, del 17-19

Tirsdagens utfordring var:


Lese siste side først!
Og det prøvde jeg, jeg som aldri leser siste side i ei bok før det er dens tur.
Det var interessant. Jeg prøvde det på tre bøker som jeg ikke tror jeg kommer til å lese, men som jeg ville vite litt om.
Akkurat som når jeg starter på ei bok fikk jeg også i slutten vite litt om språket, forfatterspråket og oversetterspråket.
Jeg fikk også - selvfølgelig - vite konklusjonen, og i iallfall et par tilfeller gjorde det meg nysgjerrig på hvordan de kom fram til den. Så kanskje jeg skulle lese fra starten likevel? En av bøkene sluttet med en cliffhanger og er naturlig nok første bok i en spenningsserie. Denne sistesida var såpass dårlig skrevet at jeg ikke fikk lyst til å lese mer, dessverre.

Neste dag (dvs i går) var det tid for å rydde litt i klesskapet og finne bøker å gi til Fretex. Blant annet en juletopp som er nydelig, men som ikke passer til meg.
Dokumentert her:




Og i kveld har jeg...puslet puslespill. Puslespillet kjøpte jeg på en turistbutikk i Wisconsin i sommer, og det skal bli et hjortepar ved ei elv inne i skogen. Nydelige farger på motivet. Ti brikker var målet i adventsutfordringa, men da jeg først var godt i gang ble det vanskelig å slutte.


Det er så spennende å se motivet gradvis komme fram. Finne akkurat den rette nabobrikken til brikken som er der fra før. Litt som i det virkelige livet, kanskje? Hver og en må prøve å pusle sammen livet sitt og få det til å passe sammen med andres. Noen har det litt som i sangen under.





Ingen kommentarer: