tirsdag 26. november 2013

Tid for utfordring: adventskalender

Her om dagen fikk jeg en idé. Denne idéen
  • er koselig
  • er utfordrende
  • skal lyse opp i den mørke tida
  • gjør ventetida mot jul morsommere 
  • kan hjelpe litt på høstens bloggtørke
 Jeg skal rett og slett lage en adventskalender med små og større utfordringer og dokumentere dem her på bloggen.

Jeg vil skrive hver utfordring opp på en liten lapp, og trekker i desember fra en høvelig ting - en hatt, en bolle eller lignende - hver morgen. I løpet av dagen skal jeg prøve å fullføre oppgaven og så blogge om resultatet om kvelden.




Jeg har startet så vidt, men har sannsynligvis ikke fantasi til 24 lapper - så utfordringa går til deg som leser fram mot 1. desember:

Hva vil du at Lesehesten fra Sørlandet skal utfordres på i adventstida?

Forslag mottas med sitrende spenning og takk. NB: de trenger ikke være litterære.
Hvis du ikke vil kommentere her, kan du for eksempel sende en mail til autumnday77(alfakrøll)hotmail.com eller skrive på Facebook-sida mi.

7 kommentarer:

HL sa...

Jeg syns det hørtes hyggelig ut! Kanskje jeg også kan finne på noe i adventstiden. Takk for inspirasjonen, og for at du tar oss med!

Gjertrud sa...

jeg synes du en av dagene skal gi blomster til noen.

Synne sa...

Ja, jeg gleder meg til å starte! Og takk for innspill, Gjertrud, er notert.

HL sa...

Låner du bøker på biblioteket? Gi dem et julekort i adventstiden! Et lite hei og ønsker om god jul kan varme.

Bruker du ikke et fast bibliotek, har du kanskje en lokal matbutikk der du ser samme ansikter nesten hver gang eller et postbud som alltid er i rute. Si god jul, kort og godt!

Et orslag til, kan være å bake en julekake du ikke har prøvd deg på før. Så blir det kanskje noen slag i år og i boksene.

Synne sa...

Jeg jobber på biblioteket selv:) Men har lurt på om jeg skal finne en bibliotekrelatert utfordring. Ellers fikk jeg jo nå en god ide til en hilsen til andre jeg møter. Takk!

HL sa...

Du kan lage bokmerker til folk som ofte kommer innom? :)

Synne sa...

Det er mulig det blir litt mye jobb, men jeg skal vurdere det (eller en variant), så takk for tipset, HL!