søndag 16. desember 2018

Skikkelig gammeldags advent, del 4

Det har blitt tredje søndag i advent, og jeg har to fridager foran meg; de siste før jeg skal ta toget sørover neste helg. Er spent på hvordan jeg vil bruke dagen og morgendagen. Håper på en fin blanding av turer ut i snøen, stelling og pynting til jul i leiligheta og kanskje et bassengbesøk. Klimpring på elpianoet (skal synge på juleavslutning for jobben på torsdag). Og litt lesing. Holder nå på med resten av Death Note-serien, som jeg fikk lyst til å følge videre.

Men hvordan har det gått med adventskonkurransen med de gammeldagse kortene?
Vel, jeg har fått sendt av gårde ett hver lørdag til nå - såvidt. Det har ikke gått så glatt som jeg hadde tenkt, og det kan være flere årsaker til det. Når jeg tenker på min egen bruk av nettet og særlig Facebook, er det tilfeldig hva en får med seg i den store strømmen av nyheter og lenker. For eksempel.

Det som plager meg i tillegg til den litt labre responsen, er at jeg har satt andre innlegg på vent for å unngå at de "overskygger" adventsinnleggene. Så blant annet Knausgård og et innlegg om "Om året"-bøkene hans, som jeg likte så godt, venter. Og jeg har rukket å lese et tjuetalls bøker de siste to månedene; noen av dem er iallfall verdt å nevne i for eksempel et assosiasjonsinnlegg. (Dette året blir nok det mest aktive leseåret noensinne!)
Vi får se!
Uansett er det interessant å prøve nye ting.

Og hvem var det så som vant kort i posten denne gangen? Jo, Sigmund! Gratulerer!



Så tar jeg håpefullt med meg et ekstra kort med konvolutt i bagasjen. Gjør meg klar til å sende av gårde et nyttårskort fra Sørlandet.

Vil du ha det? 
Sleng inn en kommentar, da vel! Her, på Facebook eller til autumnday(alfakrøll)hotmail.com. Fristen kan være...onsdag 26. desember!

Så ønsker jeg dere uansett noen fine dager fram til jul og nyttår!

Ingen kommentarer: