tirsdag 13. juni 2017

Lesemål for mai: dikt

Jeg ville så inderlig gjerne
at det skulle bli igjen noe etter meg...

 (Hans Børli) 

Her kommer et par video-oppsummeringer av lesemålet for mai! Jeg syntes jeg hadde lest for lite av andres dikt, og håpet å få lest to diktsamlinger. 

Først presenterer jeg noen av diktene fra "Dikt og forbannet løgn". (TV-programmet som feirer samlinga kan du se i tre måneder til.)
Jeg leste bare en tredel av diktene jeg hadde lyst til å ta fram. Boka anbefales!




Ketil Bjørnstad, som jeg også leste ei diktsamling av (Nærmere, som du kan lese på Bokhylla), har jeg forresten begynt å lese mer av nå; det biografisk/ historiske verket "Verden som var min" (60-tallet osv.) Begynner å nærme meg det året der han gav ut diktboka, i 1973!

Så ble det nynorske barnedikt. Nyt det! (Flere av disse kan du også finne på Bokhylla!)




Framover: 

Lesemålet for juni er jeg i gang med, nemlig Harry Potter. Jeg har lest bok nummer 1 på norsk, og gleder meg veldig til lørdag 24. juni (dagen før det ekte jubileet), da vil jeg feire denne bokserien på jobb. Kanskje noen treffer Hermine i skranken?

Ingen kommentarer: