onsdag 15. juli 2009

Sommerspenning

Juli er en spennende måned. Spesielt for ei jente som har to store opplevelser i sikte:

1. Sommerkveldsmusikk. Søstera mi og jeg skal framføre 8 sanger på en minikonsert i Lyngdal kirke. Reklame i Farsunds avis i dag; begynner å skjønne at dette er alvor.

I morgen skal vi prøve lyd på stedet. Og så blir det sang med piano, sax og orgel til:

Gje meg handa di, ven, når det kveldar,
det blir mørkt og me treng ei hand.
La dei ljose og venlege tankar
fylje oss inn i draumars land.
Lat varmen frå ein som er glad i deg
tenna stjerner i myrkaste natt!
Gje meg handa di, ven, når det kveldar,
det blir mørkt og me treng ei hand.

(Sondre Bratland)

Andre stikkord: Andrew Lloyd Webber, Secret Garden, walisisk vuggesang.

2. En ung trollmann på kino. Sier ikke mer, men se her.

Ellers har jeg selvfølgelig lest litt i ferien, men det kommer ei liste senere. Tror jeg.

Ingen kommentarer: