tirsdag 31. januar 2017

Oppsummering av 2016: tegneserier

Tegnede fortellinger. Så mye de kan si!

De kan være mystiske og magiske.
Morsomme, sprø.
Skumle.
Politiske.
Medmenneskelige.
Personlige.

Jeg fikk noen nye favoritter i 2016, som Peanuts. Bestilte ei stoooor samlebok med alle stripene og info om tegneren og mye mer. Så den nye tegnefilmen også!


Jeg dro tilbake til tenårene og leste slutten på Elfquest (Alvefolket) på nett.

Jeg fikk mitt første møte med ei filosofisk anlagt og politisk engasjert dame kalt Veslemøy.

Trangen etter vampyrer og superhelter ble stilt med True Blood og Ms. Marvel (som forresten ble rost opp i skyene av en ungdomsskoleelev på klassebesøk!).

Biblioteket mitt hadde avslutningsfest for sommerleserne med Arild Midthun som trekkplaster, og da måtte jeg jo kikke litt i tegnerens Donald-bok.

Ellers traff jeg Lene Ask på møte med fylkets barne- og ungdomsbibliotekarer. Fant etterpå fram hennes Da jeg reddet verden.Veldig fin!

De to bøkene som kjemper om "Best i 2016"-tittelen er: 


Ingen kommentarer: