søndag 30. september 2012

Forsøksvis kategorisering av bøker

I den nye bokhylleseksjonen/romdeleren har jeg begynt på å kategorisere bøkene mine med figurer og nips som skal passe til emnet eller sjangeren. Noen som kan tippe hvilke kategorier det er snakk om?





God boksøndag forresten! Det kommer ikke noen smakebit fra meg i dag, men jeg kan si at jeg har begynt på å lese Lysløypa av Gunnar Ardelius. Jeg er litt rastløs for tida, så jeg leser flere ting parallelt. Her om dagen satt jeg oppe altfor lenge om natta med dokumentarboka Skoletid, der elever i en klasse ble fulgt fra 1. til 10. trinn. Jeg måtte jo bare vite hvordan det gikk med dem!

Jeg er ellers nettopp ferdig med bok 2, den siste, om millimeter-helten Tobie Lolness. Den anbefales! Jeg har en plan om å få blogget mer om den.

1 kommentar:

elis lesebabbel sa...

Stilig, Synne! Har aldri fått tak på Toby - bøkene, men skal lese inn del 2 nå! (På NLB altså!)