fredag 30. desember 2011

Så var det mål for neste år!

Jeg fakser dette god-ordet fra Elidas blogg:

In the case of good books, the point is not to see how many of them you can get through, but rather how many can get through to you.
- Mortimer J. Adler

Det tar jeg til meg! Det viktigste er ikke antallet bøker, men om jeg har fått lese noe som har berørt meg, kanskje forandret meg til og med. Det skal jeg tenke på, og så kommer jeg forhåpentligvis fram med funn fra 2011 i en ny bok-video om ikke så lenge!

Jeg har en klok familie, så jeg fant ut at jeg skulle be dem komme med innspill til nye litteraturmål for 2012. De har fått med seg at jeg leser mye fantasy og overnaturlig dilldall, så utfordringa var først nye sjangre!
  • reiseskildringer (mammas forslag; mitt mål: 5)
  • biografier (pappas forslag; mitt mål: 5)
  • uleste bøker jeg har i hylla (lillesøsters forslag; mitt mål: 5)
  • I tillegg vil jeg fortsette med å blogge dikt og skal prøve å klare 5 stykker også i 2012.
  • Jeg vil også lese ei russisk (oversatt) bok.

Brenda Starr (flickr.com)
Så har jeg lyst til å gi noen utfordringer igjen.

Mamma er glad i blomster, hun skal få lese 5 bøker med en blomstertype i tittelen.

Søster er glad i dyr, hun skal få lese 5 bøker med en type dyr i tittelen (og er faktisk i gang!:))

Pappa leser heller lite i utgangspunktet, så jeg utfordrer ham til å lese 5 bøker som ikke er debatt- eller faktabøker!

Godt nytt år til alle sammen - med hilsen fra multikunstneren Odd Hamre. JA, jeg er kjempeglad for at jeg får fortsette å bo i dette landet i 2012.

1 kommentar:

Ann Kristin sa...

Spennende utfordringer du har fått. :)