søndag 21. august 2011

Syngende suksess (?)

En lesehest er som oftest ikke bare lesehest. Undertegna er også interessert i for eksempel vokal kunst! Og nå har jeg gått til det skrittet å bestille et sangkurs via Internett.

Kurset er lagd av den amerikanske sangpedagogen Brett Manning og heter noe så ambisiøst som Singing Success. Da stiger forventningene skyhøyt:) Sangere som Taylor Swift har godord om det. Manning lover at den som gjennomgår kurset skal få utvidet stemmeregisteret (var det med en oktav? Har sjekket hvor jeg står i dag, hm). Har en ikke opplevd utvikling innen et halvt år får en pengene tilbake. Kurset inneholder tips til hvordan en bruker stemmen på riktig måte og underviser i ulike sangstiler.

Jeg gleder meg til å begynne! Det kommer til å bli ganske intensivt. Og så var det nabovarsel...

Men lesehesten leser også, jada. Har nettopp vært igjennom klassikeren Den lille prinsen (som jeg vurderte å bruke til premie i en bokaksjon for 10-12-åringer, men som nok er litt for gammelmodig skrevet og ikke føles så god som jeg husket den), og holder på med The Secrets of the Immortal Nicholas Flamel. Sistnevnte er - synd å si - en skuffelse foreløpig:( Skal utdype det etter hvert.

OG! Så fant jeg meg noen diktbøker siste dagen med boksalg på biblioteket. Det fins så mange skatter. Perfekt til innlegg - bare vent!

Ingen kommentarer: