torsdag 16. juni 2011

Sommerens utfordring

Gi noen en blomst!
Jeg har nettopp sett på Mysteriet Norge på nett (NRK), en episode som handlet om norsk (mangel på) folkeskikk. Det var artig.

Jeg har av og til tenkt: hva vil skje hvis jeg ikke ser ned i golvet, sløvt ut i lufta eller ut av vinduet (eller på mobiltelefonen) når jeg sitter sammen med ukjente mennesker på trikken? Hvis jeg hilser på folk på busstoppet?

Jeg har en jobb der jeg kommer i kontakt med folk som jeg kjenner og de jeg ikke kjenner. Av og til tar jeg initiativ til litt småprat. De fleste ser ut til å synes at det er greit! Og det skaper et spesielt øyeblikk, faktisk. Kanskje det kan gjøre en forskjell i hverdagen?

Jeg har ei utfordring til meg selv - og til deg som leser!

I løpet av sommeren gi en kompliment til 5 personer jeg ikke har snakket med før. Gamle, unge, menn, kvinner, hvem som helst. Legge merke til hvordan de reagerer, og skrive det ned.

Tar DU utfordringa?

For å finne innleggene der jeg skriver hvordan det gikk, se emneordet "sommerutfordring".

Ingen kommentarer: