lørdag 28. mai 2011

Tida flyr som Supermann

Og det er for lite av den!
Det har vært spesielt travelt i det siste, med mye som skjer blant annet på kor- og sangfronten. Så det blir lite tid til lesing. Vanskelig å stresse ned og slappe av i godstolen.
Når jeg så slapper av er det ikke alltid at det er boka jeg finner fram. I natt ble jeg sittende oppe å se på tv-serien MIA på nett, helt fascinert! (Det er tjue år siden jeg var på alder med disse jentene, tenk det.)
Men jeg har lest Harry Potter og Dødstalismanene (som jeg faktisk likte også på norsk hvis en ser bort fra siste, tørre setning), Azur av Ruben Eliassen (lettlest Phenomena-bok. Han har fantasi!) og Bumerang av Tatiana de Rosnay (fransk drama! Men ikke på fransk.)
Og jeg har lest (kjøpt, faktisk) Vi som elsket Jesus av humanetikeren Levi Fragell.


Så har jeg noen bøker som venter på meg i hylla:
  • Claras krig (Clara Kramer) og Kunsten å være menneske (Garth Stein), kjøpt på Norli-salg i Drammen. Og jeg som nesten aldri kjøper bøker! Gleder meg til dem.
  • Mot nordavinden (Daniel Glattauer), epost-roman som jeg har hørt fine ting om!
  • Det mørke tårn bind 1 og 2 (Stephen King); fantasy, har lest bind 1 før men tenkte nå at jeg vil lese videre. Får se hvordan det går.
  • Vårt tragiske univers (Scarlett Thomas)
  • Den enkle sannhet (Judi Picoult)
  • Wikileaks (Julian Assange) og Hellig vrede (Laila Bokhari); forventer interessante dokumentarer/debattbøker!
  • Noen ungdomsbøker: I dette treet (Katarina Kieri/Per Nilsson) og Halvgudene (Mari Moen Holsve)
  • Uglies (Scott Westerfeld) som jeg gleder meg til! Tror faktisk jeg begynner med den!

Ingen kommentarer: