søndag 15. mai 2011

Litteraturmål 2011 - status 2.0

Siste statusoppdatering var 1. mars. Hva har skjedd siden sist?

1. Kjøpe ei ny bokhylle:
Kommet og satt opp!

2. Fortsette å bruke mine rettigheter som leser.
Går ganske bra. Ikke noe nytt siden sist.

3. Lese de uleste bøkene i bokhylla mi, blant dem "The George MacDonald Treasury".
George MacDonald er ikke ferdig. Det er så MYE jeg vil lese!
Jeg har kjøpt noen bøker siden sist som har fått plass i bokhylla; Buffy-tegneserier, Mercy Thompson-serien, og ei bibliotekar-bok. Disse er lest.
Kjøpte Bumerang av Tatiana de Rosnay i helga, holder på med den parallelt med Harry Potter. (Bra så langt!)
Og så har jeg kjøpt noen bøker på salg. Noen av dem er rene nostalgi-kjøp. Kanskje de bare står der til pynt? Vi får se.



4. Være med på NaNoWriMo neste november!
Fremdeles i framtida.

5. Lese ei bok på fransk.
Ikke gjort.

6. Lese minst ei bok med handling fra hver av de fem verdensdelene.
Har nå fått Australia med på laget, med Tamara McKinleys Vindens sang.
Buffy og de andre vampyrdreperne har vært rundt om i verden, men jeg tviler på at det gjelder.

7. Aldri la ventepåblogginnleggbunka mi bli større enn tre bøker.
Nei nei nei. Går visst ikke. Men akkurat nå er den på null!

8. Lese ei bok jeg husker at jeg likte som barn.
Er gjort!

9. Blogge minst 5 dikt jeg har skrevet selv.
Har supplert med støvsugerdikt, så nå har jeg tre.

10. Bruke minst like mye tid på lesing som film.
Nei nei nei! Spesielt ikke nå som jeg holder på med tv-serien Angel på dvd.
Men når jeg er ferdig med den, DA...

2 kommentarer:

Elida sa...

Har du lest andre bøker av Tamara McKinley? Debutboka "Siste dans for Matilda" er veldig god! Eg har lest 6 bøker av McKinley, og alle er gode bøker.

Synne sa...

Har ikke lest den, nei! Men takk for tipset:)