mandag 14. desember 2009

Dublin, here I came!

Har vært på langhelg-tur med kollegene mine i den flotte byen Dublin. Her ble det ikke bare pubrunder og shopping, men også et inspirerende barne-juleshow, julemesse i en nydelig katedral (St. Patricks Cathedral) og en svipptur innom National Library (der jeg fikk med meg en liten utgave av irske eventyr for barn).
Mange fine minner. Blant annet disse:






















































A propos shopping: på lørdag ble det ganske strevsomt å gå rundt i stinne butikker blant glorete topper og mennesker med tomme blikk (mantra: forget the recession), og jeg prøvde å gå nye veier. Da så og hørte jeg disse englene:



Kanskje de sang denne sangen, som jeg fikk være med å synge i katedralen samme kveld?

Hark! the herald angels sing
Glory to the new-born King;
Peace on earth, and mercy mild,
God and sinners reconciled!
Joyful, all ye nations rise,
Join the triumph of the skies;
With the angelic host proclaim,
Christ is born in Betlehem.
Hark! the herald angels sing
Glory to the newborn King.

Charles Wesley

Ingen kommentarer: