fredag 6. mars 2009

Å prøve klær


Ja, det er ei utfordring.
Jeg hater prøverom og fullstappede klesbutikker. Men bestilte og hjemsendte klær, det er helt perfekt.

Det vil si, jeg kan jo være uheldig. Som her om dagen.

Etter å ha dratt den minst ti kilos tunge, uhåndterlige pakken hjem fra posten satte jeg i gang med oppakking og prøving.

Jeg måtte gispe da jeg tok en sekk av et fiolett skjørt ut av plasten. Hva var det meningen at jeg skulle bruke den til? Jeg sjekket størrelsen på plagget mot bestillingslista mi. Størrelse 48 mot størrelse 38. Ett siffer er ikke noe å ta på vei for, men skjørtet havnet i returhaugen.

Så var det dongerikjolen som så så lekker ut i katalogen. Jeg strevde noe helt grasalt med å få den over hodet og diverse deler av kroppen, men den satt til slutt der den skulle. Lekker? Vel... Hvordan få den av igjen? Jeg dro og dro, vurderte faktisk å finne fram ei saks og ødelegge hele kjolen. Den må ha vært tankeleser, for svipp! der løsnet den. Sjekket størrelsen denne gangen. 38. Utrolig.

Etterpå fant jeg den praktiske glidelåsen på siden av kjolen.

Ingen kommentarer: