onsdag 21. mai 2008

Iread...do you?

Utrolig kjekt, altså!
Facebook (min yndlingsside per dags dato) har en "funksjon" som heter Iread. Sannsynligvis er det noen andre som har laget den og så latt Facebook inkorporere den. Nok om det.
Her kan jeg fylle bokhyllen min med bøker jeg har lest - og vil lese, legge inn kortere eller lengre anmeldelser, se hva andre skriver om bøkene, og anbefale bøker eller få anbefalinger.
Jeg fikk en hel liste fra ei Facebook-venninne her om dagen over bøker hun mente jeg burde prøve. Gikk igjennom den, og vips! hadde jeg funnet noen tips til ny lesing!

Jeg fant blant andre to bøker av Walter Moers. Hans "Kaptein Blåbjørns 13 1/2 liv" er min yndlingsbok, selv om jeg bare har lest den en gang. Så da er det naturlig å kikke på de andre to. Spesielt fristende når de får så gode kritikker på Iread!

Og ja, jeg gikk sporenstreks på Amazon for å kjøpe bøkene.

Ingen kommentarer: