søndag 22. juli 2007

Bare en tur til bokhandelen

Endelig. Den siste boka i Harry Potter-serien. Jeg stod klar utenfor bokhandelen klokka ti i går. Visste at jeg delte den intense spenninga i magen (som en svirrende rumpeldunk-snopp?) med tusenvis av andre i verden.
Jeg viet hele dagen til å lese de 607 sidene. Selv for en lesehest som meg tok det mange timer.

Det var så mye, og jeg nøt det.
Det var svar på spørsmål. Det var nye spor. Det var action i mengder. Det var sterke følelser. Det var humor.
Det var kjærlighet, en kjærlighet som var sterkere enn døden.
Vennene reddet sine dødsfiender. Slur og Narcissa viste sitt sanne ansikt. Harry Potter gikk i døden med åpne øyne for å spare vennene sine.
Men sluttet boka med døden?

Harry Potter-serien sluttet med setninga:

All was well.

Ingen kommentarer: