søndag 10. juni 2007

Å lese Harry Potter igjen

Nå er det veldig lenge siden jeg leste "Harry Potter og de vises stein". Det var vel en gang i forrige årtusen. Så mye var nytt for meg at jeg nesten ikke kan tro at jeg har lest den helt igjennom....
Filmen har jeg sett. Mange ganger. Den følger boka, stort sett. Noen små omveier er tatt bort. Noen artige innslag det samme.
Kan jeg si at boka er god? Den gir meg iallfall en god følelse. Litt haltende og omstendelig, jamfør omveiene, men fantasien er det ingen ting å si på. Og selve historien om Harry, Hermine og Ronny som kjemper for å hindre Voldemort i å finne de vises stein er praktfull!
Så får det ikke hjelpe om jeg blir litt skuffa over svakheter jeg aldri la merke til.
-Forresten, jeg ble Hermine på en test det var link til i Facebook. Det er jeg stolt av!

Ingen kommentarer: