onsdag 28. mars 2007

Silverfin-mysteriet

Tenk deg en innsjø full av åler. Ikke vanlige åler som er ufarlige for mennesker, men drapsmaskiner... I tillegg finner du en skapning som er en krysning mellom ål og menneske. Jeg fryser på ryggen. Tør jeg å lese videre? Jeg som har store problemer med å TENKE på skrekkfilmer.
Er dette grøss, science fiction eller spenning?
Iallfall de to siste. I James Bond-filmene fins det ultramoderne tekniske duppeditter og utrolig raske biler, her leste jeg om grusomme biologiske eksperimenter. I tillegg fikk jeg vite interessante ting om posh-skolen Eton! Artig, selv om jeg ikke vet om jeg kan ta alt for god fisk.
"Silverfin" av Charlie Higson er den første boka i en serie om James Bond som tenåring. Overraskende bra, både i spenning og skrivekunst.

På Israelsturen min i morgen skal jeg ta med meg ei bok som heter "Joshua's people". Den kommer nok til å sette meg i den rette stemninga! Pocketbok er det også!

Ingen kommentarer: